Конкурсна робота

СТРУКТУРА КОНКУРСНОЇ РОБОТИ

1.      Багатопрофільна гімназія м.Бердянськ Запорізької області


2.     71100 вул.Волонтерів 61, м.Бердянськ Запорізької області


3.     (06153)2-24-60 

4.      Худолєєва Вікторія Вікторівна. Багатопрофільна гімназія №2, вчитель першої категорії, вчитель початкових класів.


5. -


6.       Використання ІКТ в НВП початкової школи.


7.       Базова модель досвіду.

           Провідне місце у викладанні предметів займають традиційні засоби – дошка, крейда та друковані джерела (підручники, зошити з друкованою основою). Завдяки ж використанню ІКТ навчальне середовище можна доповнити відео, звуком, анімацією. Усе  це здійснює значний вплив на емоційну сферу молодшого школяра, сприяючи підвищенню пізнавальної активності, підвищенню інтересу до предмета та навчання взагалі, активізації навчальної діяльності учнів.


Інформаційно-комунікаційні технології навчання (ІКТ) - це сукупність методів і технічних засобів реалізації  інформаційних технологій на основі комп’ютерних мереж  і засобів забезпечення ефективного процесу навчання.                                                                                                           
 Інформаційні технології - це сукупність інформаційних процесів з використання засобів обчислювальної техніки, що забезпечують швидкий пошук інформації, доступ до джерел інформації.

           Комунікаційні - підвищення ролі комп’ютерних мереж у забезпеченні реалізації інформаційних процесів.



           Об’єктом методики використання ІКТ у навчальному процесі школи є процес навчання школярів в умовах сучасних загальноосвітніх навчальних закладів.

          Предметом методики використання ІКТ є педагогічні, санітарно-гігієнічні та технічні умови, за яких застосування ІКТ підвищує ефективність навчання



3 точки зору дидактики ІКТ дозволяють:


Для вчителя застосування ІКТ дозволяє : 

     У початковій школі ІКТ можна використовувати на будь-якому етапі уроку: у процесі перевірки домашньої роботи, актуалізації знань, вивчення нового матеріалу, закріплення, повторення вивченого, контролю, оцінювання.






8Науково-методичний супровід діяльності вчителя - це комплекс взаємозалежних цілеспрямованих дій, заходів, вкладених у надання всебічної допомоги вчителю у вирішенні виникаючих труднощів, сприяють його розвитку і самовизначенню протягом усієї професійної діяльності. Сучасні дослідники проблем науково-методичного супроводу, зокрема, М. Н. Певзнер, В.І. Снегурова, Є.І. Винтер відзначають, що на відміну від традиційних форм навчання науково-методичний супровід діяльності вчителів має такі переваги: більш индивідуалізовано і гнучко;  більшою мірою враховує динаміку розвитку, як самого професіонала, освітнього закладу, коли він працює, і системи освіти загалом; набагато більше  аспектно; передбачає забезпечення постійного взаємодії вчителя  з іншими суб'єктами навчання; здійснення постійного відстежування заданої траєкторії, використання контролюючих і корекційних процедур; необхідність урахування динаміки професійного зростання творчого вчителя і гнучке реагування на ситуації його розвитку; несе випереджаючий характер, що передбачає наскільки можна спрямувати систему супроводу переважно на запобігання труднощів; має постійний характер.Психологічний супровід особистості - це система професійної діяльності психолога, спрямованої на створення соціально-психологічних умов успішного навчання дітей і психічного розвитку у кризовій ситуації шкільного взаємодії (М.Р. Битянова)Інформаційний супровід процесу творення є соціально, педагогічно і технічно організована взаємодія суб'єктів. 



9.Як показує практичний досвід, ІКТ дає змогу підвищити якість навчання молодших школярів, формувати у них необхідні ключові та предметні компетентності, навички практичного застосування набутих знань, створює умови для ефективної взаємодії педагогів з учнями та батьками, розвиває творчі здібності, що є необхідною умовою подальшої максимальної реалізації особистості в сучасному житті.

         Навколо проблеми якості освіти ведеться багато суперечок. Боротьба за якість освіти висувається як провідне завдання у діяльності освітніх закладів. Кожен шукає її рішення по-своєму. Якість освіти зводиться до якості навчання. Саме навченість дитини визнається оптимальним, проголошується головним критерієм якості освіти. Кожна школа працює над підвищенням якості знань учнів. Для цього необхідно використовувати нові технології навчання, в тому числі ІКТ. Збільшення розумового навантаження на уроках змушує замислитися над тим, як підтримати в учнів інтерес до досліджуваного предмета, їх активності протягом всього уроку. Використання комп'ютера на уроці дозволяє вчителю створити інформаційну обстановку, яка стимулює інтерес і допитливість учнів.        Широке застосування комп’ютерних технологій в освіті поступово, але досить впевнено, стає найважливішою деталлю навчально-виховного процесушколи.   

10.  Найпростішою  й  найпоширенішою  на сьогодні програмою, яка допомагає  вчителю урізноманітнити  урок, є прикладна програма  Power  Point. Як показує практика, використовувати  комп’ютерні  презентації  можна на уроках будь-якого  типу (урок  вивчення  нового  матеріалу, урок закріплення  знань, умінь, навичок; урок контролю знань,умінь, навичок; нестандартний урок; інтегрований урок; комбінований  урок). Головне, щоб поданий  матеріал  відповідав  принципам  науковості, наочності, був поданий в обсязі, що відповідає дидактичній  меті. 
Також доцільно застосовувати  їх під час  проведення тематичних перевірок. Між тим використання  презентацій  залежить  від  творчого  потенціалу  вчителя та програмного  забезпечення, яким він користується.
     Практикою доведено, що використовувати презентації доцільніше на уроці математики під час усного рахунку, математичних диктантів, роботі з геометричним  матеріалом, тестуванні, логічних вправах і задачах тощо; на уроках української мови – під час зорових диктантів, роботі з деформованими текстами, словникових диктантів, вправ на увагу, при списуванні, складанні опису картин, зображень тощо; на уроках читання -  під час різних видів  словникової  роботи, розгляді картин, зображень,портретів письменників, ребусів, кросвордів, тестуванні; на уроках «Я і Україна» - під час навчально-пізнавальних ігор, розгляді малюнків, фото, схем, ілюстрацій, ребусів, кросвордів, тестуванні тощо; на уроках образотворчого мистецтва та трудового навчання – під час розгляду картин, малюнків, схем, обговоренні технологічних карт тощо.
      Структура уроку  при цьому не повинна  принципово  змінюватися. В уроці  із презентацією, як і в будь-якому  іншому, мають  бути наявні  всі основні етапи, змінюватися може  лише їх тривалість. Презентації використовують  на різних етапах уроку: актуалізації знань, перевірки домашнього  завдання, ознайомлення з новим матеріалом, закріплення, узагальнення та систематизації знань.
 На таких  уроках  доцільно  збільшити  час  на проведення  етапу мотивації, адже  завдяки презентації  можна  збільшити  його пізнавальне  навантаження. А, як відомо, правильно мотивовані  учні легше й  з  більшою  охотою  здобувають  знання, прагнуть до творчої  діяльності.
    Використання  презентацій  допомагає  урізноманітнити   й  етап  актуалізації знань, адже запитання  можна ілюструвати  графічними  об’єктами, анімацією, звуковим супроводом, можна подати кілька  слайдів із попередніх  уроків, з кросвордами, ребусами тощо. На етапі  пояснення нового матеріалу  можна використовувати  фото-, аудіо-, відеофрагменти, гіперпосилання   для  зміни  послідовності  показу, що дає вчителю  змогу на свій розсуд  змінювати  хід бесіди, акцентувати  увагу  на  найскладніших  моментах  уроку залежно  від сприйняття  матеріалу  учнями  і від ситуації  на уроці. На слайдах  доцільно  подати  лише основні думки, визначення, дати і назви подій, формули, графічні, фото-, аудіо-, відео фрагменти тощо. Виділити  ті елементи, до  яких  слід  привернути  увагу  учнів. Подати  той самий  матеріал  у  різних  формах, на різних прикладах. Для етапу  закріплення  знань можна  дати  ілюстровані  запитання, завдання  для  групового  або індивідуального  виконання, запропонувати  учням  самостійно  прокоментувати  вже показані  слайди (які вчитель  демонстрував  на етапі  пояснення  нового  матеріалу).
 Практика доводить, що при активному використанні ІКТ досягаються загальні цілі освіти, легше формуються компетенції в області комунікації: вміння збирати факти, їх зіставляти, організовувати, висловлювати свої думки на папері і усно, логічно міркувати, слухати і розуміти усну та письмову мову, відкривати щось нове, робити вибір і приймати рішення. Так, вже у початковій ланці вони допомагають дитині побачити своїми очима незвичайний і різноманітний світ рослин і тварин, наповнити клас звуками лісу, дзюрчанням струмка, що дозволяє перенестися в лоно природи. Якщо  учень  побачить рух Землі навколо Сонця, рух Сонячної системи, то йому буде легше уявити принципи роботи об'єктів.
       Також застосування нових інформаційних технологій у традиційному початковому навчанні дозволяє диференціювати процес навчання молодших школярів з урахуванням їх індивідуальних особливостей, дає можливість творчо працює вчителю розширити спектр способів пред'явлення навчальної інформації, дозволяє здійснювати гнучке управління навчальним процесом, є соціально значущим і актуальним.
        Демонстраційний матеріал, досліди, ігрові завдання, тести, поміщені на дисках, допомагають урізноманітнити під час уроків види діяльності дітей, перевірити суму отриманих знань, дає можливість дитині самостійно працювати на комп'ютері.
       Спостереження показали, що такі уроки із застосуванням інформаційних технологій викликають великий інтерес в учнів, який виражається у зростанні кількості питань, що задаються дітьми, а також в пошуку відповідей на складні запитання. Зростає кількість учнів, які готують самостійно додаткову інформацію до уроку. Дані уроки також сприяють формуванню комп'ютерної грамотності.
       Підготовка до уроків з використанням інформаційних технологій вимагає більшого часу, ніж звичайний урок, але це не можна назвати недоліком, так як дані уроки значно ефективніші звичайних. Як показує практика, з усіх існуючих технічних засобів навчання комп'ютер найбільш повно відповідає дидактичним вимогам, оскільки володіє цілим рядом додаткових можливостей, що дозволяють управляти процесом навчання, максимально адаптувати його до індивідуальних особливостей учнів.
Шевченківські дні

Комментариев нет:

Отправить комментарий